April 29, 2009

lokap??? oohhhh tidaaaakkk~~~

27 April 2009.....

Nyenyaknye tido kat atas sofa.....Sejuk plak tuh.....layan jek rase tido time pagi2 cmni.....Tetibe mimpi yang sedang asyik dikejutkan oleh suara ibunda ku yang sungguh kelam-kabut...

"adik...adik....bangun!!!neh ade waran tangkap!!!"

Haish...Mama neh buat lawak ke??Kenape plak tetiba ade waran tangkap kt aku???Aku neh ade bunuh orang ke??Musykil plak aku......Aku pun bangun la....Dengan xbasuh mukenye,selambe jek ak suh mak aku panggil polis2 2 masuk umah aku (since yang datang 2 org polis + aku bukannye bley jalan lgik...).

polis : hah!Kamu tahu ape salah kamu?
diri : salah saye yang mane??xigt la cik (mcm banyak jek saman aku....)
polis : banyak ke saman kamu. Ni yang hujung tahun lepas punya.
diri : o0o0o0o0o ni mesti kompaun pejabat kesihatan kan??? (aku kena saman sebab kena tangkap smoking kat public places last year....hahahahahaha)
polis : hah!Yang 2 la...kamu xbayar kompaun dan kamu juga xhadir kan diri ke mahkamah. So sekarang kami bawak waran tangkap nak tangkap kamu.Kamu ditahan sampai tarikh perbicaraan seterusnye, iaitu 26 May 2009.
diri : o0o0o0o0o...(nasib baik de sebab xdatang court...time 2 ngah terlantar dlm hospital...)
polis : Ni kami betul nak tangkap kamu masuk lokap neh.Kamu xtakut ke (hamboi...gertak)
diri : Tangkap la..Tak takut pon cik.
polis : Kamu tak lari??
diri : Uish cik, kalau saye lari cik, sume dalam rumah neh hepi. bukan saye boley jalan pon kalau saye nak lari.

(polis gelak tawa.....hahahahaha)

polis : Hah dah tu.Mari le nek kereta.Kamu ade waran 2.
diri : Jap cik.Tunggu le bapak saya.Mane tau dier nak jamin saye ke.. (memang x ahh sbb kalau nak jamin kena RM1000)

Then, selang 10 mnit 2 pun papa sampai umah. Rupa-rupanya yang datang nak tangkap aku 2 anak buah papa.....So selamat la aku dari masuk lokap...Kalau tidak, tak pasal-pasal jek aku dah meringkup dalam lokap.Kire jamin mulut je la aku neh.Cume polis2 2 igtkan suruh ak dtg court 26 May neh....2 je la...haish~~Macam2 la datang time aku sakit neh.Dugaan....dugaan....hahahaha

4 comments:

Anonymous said...

tangkap je die ni cik... nyemak jek... bwk skali tongkat die.. hahaha...

Merissa K. said...

shitt gila la scary nye mado. huhu.

kalau i dah meracau racau dah tu!
tsk.

beLLe said...

hahahha. sumpahhhh sengal gile ko~!!

mashi mikage said...

iera: smpai ati ko suh bangkai 2 tangkap aku???ape jenis kawan daa~~

belle: skali skale merasa idop dlm lokap pesalahnye...

tasha: rse nk meracau 2 ade ahh gak bile kne gari lepas hearing kat court...pastu kne sumbat gak lokap...haish~